Köpvillkor

OBS!  1- 31 JULI HAR VI SEMESTERPERIOD OCH DÅ KAN DET TA NÅGRA EXTRA DAGAR ATT FÅ SINA VAROR. OM DU BEHÖVER HA DINA VAROR TILL ETT SPECIELLT DATUM SÅ MEDDELA OSS SÅ FÖRSÖKER VI SKICKA I GOD TID, ANNARS HÖR VI AV OSS. HÄLSNINGAR ANKI OCH BIRGITTA

Beställning - Order

Alla beställningar som görs på Lyckorummet.se är bindande. Komplettering på order kan ske fram till att betalningen är gjord (gäller endast vid förskottsbetalning eller vid avhämtning). Personer under 18 år är ej, utan målsmans medgivande, berättigad att beställa från Lyckorummet.se. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Lyckorummet.se lider ekonomisk skada, polisanmäls.
När du har skickat iväg din beställning får du en orderbekräftelse skickad till din mail. Se till så att mail från Lyckorummet.se inte hamnar i din skräppost. Har vi några frågor angående din beställning så kontaktar vi dig i första hand via din mail. Om du inte får någon orderbekräftelse var vänlig kontakta oss.
Om du ångrar din beställning kontakta oss snarast via vår hemsida: http://www.lyckorummet.se/ eller telefon: 0730-282290.

Vill du beställa från utlandet kontakta oss via mail eller kontaktformulär på hemsidan.
If You want to order from abroad, please contact us by email or contact form on the website before You place your order.


Fraktkostnad - Shipping cost
På varuleveranser som handlas direkt på Lyckorummet.se tillkommer en fast fraktavgift på 59:- kr inom Sverige. Vi erbjuder fraktfritt vid ordervärde över 1000:- kr inom Sverige samt vid avhämtning i Östersund.

För beställning till utlandet kontakta oss för exakt fraktkostnad.
For orders to other countries, please contact us for exact shipping cost.

Leverans

Normal leveranstid är 2 – 5 vardagar. Om annat förekommer meddelas kunden direkt. Ditt paket skickas normalt via PostNord det kan innebära att paketet måste hämtas på anvisad utlämningsplats. Det är på köparens ansvar att se till att korrekt adress uppgivits till Lyckorummet.se i samband med beställningen.
Vid stora/tunga försändelser kan andra fraktbolag komma att användas, .
Det finns möjlighet att efter överenskommelse hämta beställda varor i Östersund utan fraktkostnad.
OBS!  1- 31 JULI HAR VI SEMESTERPERIOD OCH DÅ KAN DET TA NÅGRA EXTRA DAGAR ATT FÅ SINA VAROR. OM DU BEHÖVER HA DINA VAROR TILL ETT SPECIELLT DATUM SÅ MEDDELA OSS SÅ FÖRSÖKER VI SKICKA I GOD TID, ANNARS HÖR VI AV OSS.
Priser
Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar moms (25, 12 eller 6 %). Vi reserverar oss för eventuella prisfel.

BETALNING - Payment
Faktura - Klarna
Du har möjlighet att få hem dina varor och betala efter leverans. Betalningen sker då direkt till Klarna som också sköter om krav och ev inkassoärenden. Faktura skickas ut via e-mail. Du har även möjlighet att välja att delbetala.

Kontant vid avhämtning
Betalning kontant vid avhämtning av varor går bra men vi ser helst att du betalar till vårt Swishnummer: 123 173 43 18 när du kommer och hämtar dina varor.

Meddela oss om du måste ha dina varor till ett visst datum.

We use prepayment to other countries, contact us for more information.

Ångerrätt
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt nämnda lag gäller också att varan skall kunna återlämnas i väsentligt oförändrat skick och i en eventuell originalförpackning. Är varan använd/skadad vid återlämnande kan vi inte återbetala hela varans pris utan då görs ett avdrag beroende på om vi kan sälja varan till ett lägre pris eller ej. Ursprunglig leveranskostnad från oss krediteras inte. Kunden förpliktar sig att själv stå för returfrakten till Lyckorummet.se. Kontakta alltid Lyckorummet.se innan du skickar tillbaka något.
På Konsumentverkets hemsida (http://www.kov.se/) finns information om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.

Reklamation
Reklamation av felaktig eller defekt vara, fel antal etc ska ske så fort felet upptäcks eller senast inom 7 dagar så att vi kan rätta till felet. Ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för kunden alternativt pengarna tillbaka. Kontakta alltid Lyckorummet.se innan du skickar tillbaka något.
Om en vara från Lyckorummet.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas till Lyckorummet.se och direkt till speditören senast inom 7 dagar.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Reservationer
Lyckorummet.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning av varor i web-butiken. Om en vara tagit slut meddelar vi när den inom rimlig tid åter väntas i lager och skickar den då. Skulle varan inte inkomma i vårt lager mer återgår köpet.
Färgerna på bilderna kan skilja sig något från originalfärgen på produkten då det är svårt att återskapa rätt färg vid fotografering.
Vi reserverar oss för eventuella text- och prisfel i web-butiken.

Angående GDPR

Den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018.

Lyckorummet gör utskick till dig med syfte att nå ut med information och erbjudanden som kan intressera dig samt bjuda in till olika tillfällen för dig att träffa oss på marknader t ex. Vi skickar enbart ut information om du markerat att du vill ha nyhetsbrev i samband med att du gjort en beställning hos oss. Vi säljer inte vidare någon information från vårt kundregister. Vill du inte längre ha vårt nyhetsbrev eller om du vill att vi ska radera dig som kund kan du kontakta oss via mejl: [email protected]


Force majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll (vilken ej kunnat förutses), som påverkar ingångna avtal, skall utgöra grund till att Lyckorummet.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.